wtorek, 9 lipca 2019

psie wartości



Dlaczego psy żyją mniej niż ludzie:
Oto zaskakująca odpowiedź
6-letniego dziecka.
Jako weterynarz zostałem poproszony-
do bardzo starego wilczarza irlandzkiego.
Właściciel psa, Ron, jego żona Lisa i ich mały chłopiec Shane
wszyscy byli bardzo związani z Belkerem
i liczyli na cud.
Zbadałem i dowiedziałem się, że niestety umiera na raka.Powiedziałem rodzinie,
że nie możemy nic zrobić dla niego
i zaproponowałam przeprowadzenie procedury eutanazji dla starego psa w ich domu.
Kiedy robiliśmy przygotowania, Ron i Lisa powiedzieli mi, że pomyśleli, że dobrze byłoby, gdyby 6-letni Shane obejrzał procedurę.
Czuli,ze Shane mógł się czegoś nauczyć z tego doświadczenia.
Następnego dnia poczułem znajome guzy w gardle, gdy otaczała go rodzina.
Shane wydawał się uspokojony
żeby po raz ostatni zobaczyć starego psa, zastanawiałem się, czy on rozumie, co się dzieje.
W ciągu kilku minut Belker spokojnie spał.
Mały chłopiec zdawał się akceptować odejście Belkera bez niepokoju i zmieszania.
Siedzieliśmy razem chwilę po jego śmierci i zastanawialiśmy się głośno nad smutnym faktem, dlaczego życie psów jest krótsze niż ludzkie.
Shane, który cicho nasłuchiwał, powiedział:

"Wiem dlaczego."
Zaskoczeni, wszyscy zwróciliśmy się do niego. To, co wyszło z jego ust,dotknęło mnie.
Nigdy wcześniej nie słyszałem takiego wyjaśnienia. Zmieniło to sposób, w jaki postrzegam i przeżywam wszystko.
Powiedział: "Ludzie rodzą się, aby nauczyć się żyć dobrym życiem - jak kochać i być dla nich mili przez cały czas, prawda?"
... sześciolatek kontynuował:
"Cóż, psy już wiedzą, jak to zrobić, więc nie muszą być tak długo jak my".
*
Po prostu żyj.
Miłością hojna.
Bądź ostrożny.
Pamiętaj, że jeśli pies był nauczycielem, nauczyłbyś się takich rzeczy jak:
• Kiedy twoi bliscy wrócą do domu, biegnij do nich, aby ich przywitać.
• nigdy nie przegap okazji, aby się zakręcić.
• Pozwól, by doznanie świeżego powietrza i wiatru na twojej twarzy zmieniło się w czystą ekstazę.
• zdrzemnij się.
• Rozciąganie przed wstaniem.
• Biegaj, baw się codziennie.
• Rozwijaj się dzięki uważności i daj się porwać ludziom.
• Unikaj gryzienia, gdy robisz prosty warkot.
• Utrzymuj ciepło na trawie w ciepłe dni.
• Pij dużo wody w upalne dni i leżąc pod cienistym drzewem.
• kiedy jesteś szczęśliwy, tańcz dookoła
i poruszaj całym ciałem.
• Radość z prostoty ...
Ciesz się długim spacerem.
• Bądź wierny.
• Nigdy nie udawaj, że jesteś kimś kim nie jesteś.
• Jeśli to, co chcesz, jest gdzieś pochowane, kop, aż to znajdziesz.
• Jeśli ktoś ma zły dzień, milcz z nim, usiądź blisko
i przytul się do niego delikatnie.

To sekrety szczęścia,których
możemy uczyć się od psa...

P.S.
...do przemyślenia...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz