sobota, 26 marca 2016

Inteligencja, twórcza odpowiedź nasze czasy.......




"Inteligencja to ...
zaufanie do własnej istoty... to przygoda, dreszcz, radość...
Inteligencja to życie w chwili obecnej, nie zaś marzenie o przyszłości...
Inteligencja polega na tym, by nie myśleć o przeszłości i nie martwić się przyszłością - przeszłości już nie ma, przyszłość jeszcze nie nadeszła. Inteligencja to robienie najlepszego użytku z obecnej, dostępnej chwili. Przyszłość z tego wyniknie. Jeśli obecną chwilę przeżyjesz z zachwytem i radością, następna chwila zrodzi się z niej. Naturalnie, przyniesie więcej radości, ale nie trzeba się tym przejmować. Jeśli moje dziś było wspaniałe, moje jutro będzie jeszcze wspanialsze. Skąd ono nadejdzie? Wyrośnie z dnia dzisiejszego...
Jeśli to życie było błogosławieństwem, moje następne życie będzie jeszcze większym błogosławieństwem. Skąd ono może nadejść? Wyrośnie ze mnie, z mojego przeżytego doświadczenia. A więc inteligentna osoba nie niepokoi się o niebo i piekło, nie niepokoi się o życie po życiu, a nawet o Boga i duszę...
Inteligentna osoba po prostu żyje inteligentnie, a Bóg, dusza, niebo i nirwana, wszystko wynika z tego naturalnie..."
/Inteligencja, Twórcza odpowiedź nasze czasy/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz